FAQ

Få svar på oftest stillede spørgsmål

Har du spørgsmål du ikke finder svar på i nedenstående FAQ, er du altid velkommen til at kontakte os.

Find vej

Find vej til teatret

Sådan kommer du til Holstebro

Holstebro ligger på den jyske halvø. For at komme til Holstebro med tog, der kommer sydfra, skal du tage toget mod Struer, som stopper i Holstebro. Der er også togforbindelser direkte fra Københavns Lufthavn (rejsen tager ca. 4 timer). Vælger du at flyve til vores lokale lufthavn, Karup (40 km fra Holstebro), er der taxiservice til vores by.

Den nærmeste internationale lufthavn er Billund (80 km fra Holstebro) med forbindelser til Amsterdam, London, Frankfurt og andre europæiske byer.

For yderligere rejseinformation med bus og tog kan du bruge rejseplanen.dk

Parkering

Når du ankommer til teatret kan du benytte parkeringspladsen på gårspladsen mellem teatret og beredskabets Brandmuseum. 

Hvis parkeringspladsen er fyldt, kan du parkere på pladsen ved siden af indgangen til Beredskabsgården.

ntl/fall_ntl7490.png

Praktisk information til forestillinger

Kom i god tid

Vær på teatret senest 10 minutter før forestillingen starter.

Starttidspunktet for forestillingen står på din billet. Vi vil gerne give jer den bedste oplevelse, og derfor er det vigtigt at vi ikke står med publikum, der kommer samtidig med at forestillingen starter. 

Der er mulighed for at gå rundt og opleve teatrets historie i foyeen, hvor der også er mulighed for at sidde og købe en forfriskning i baren. 

Hvis du ankommer efter, at forestillingen er gået i gang, kan du ikke garanteres adgang til salen før efter første pause, såfremt der er en pause. Dette gælder alle scener. 

Nyd pausen før, under og efter

Kom gerne i god tid og oplev vores teater. Du er velkommen til at sidde i vores café og og nyde omgivelserne.

Vores lille bar er ofte åben, og du vil også kunne købe drikkevarer før og efter forestillingen. Nogle forestillinger er med pause og der vil det også være muligt at købe en forfriskning i pausen. 

Bemærk, at det kun er ved udvalgte forestillinger at det er muligt at medbringe drikkevarer i salene. Det vil barpersonalet gøre dig opmærksom på. 

Du kan betale med kort og mobilepay.

Forestillingen skal opleves uden din mobil

Husk, at sætte din mobil på lydløs eller flymode inden du går ind i salen. En mobil, der brummer eller ringer/dinger forstyrre både din egen og andre publikummers oplevelse og artisternes koncentration.

Og hold mobilen og andre kameraer i lommen. Det er nemlig ikke tilladt at tage billeder eller filme under forestillingerne. 

Ønsker du som fotograf at tage billeder til en forestilling, skal du kontakte vores producer Simon på forhånd. 

 

Billetsalg og betingelser

Billetter

Ved bestilling af billetter skal du oplyse navn, adresse, e-mail, eventuelt telefonnummer og betalingskortoplysninger eller benytte Mobilepay. Personoplysninger behandles i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Ordrebekræftelse

Når du klikker på "Betal", kommer der en kvittering på din skærm, som er en automatisk bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre. Du vil efterfølgende modtage en e-mail med en ordrebekræftelse.

Vi tager forbehold for fejl og ændringer i priser, spilledatoer, repertoire, rollebesætning mv.

Billetter

Billetten med den trykte stregkode er dit bevis for adgang til et bestemt arrangement. Billetten er kun gyldig, hvis stregkoden er aktiv. Stregkoden accepteres kun én gang ved adgang til arrangementet. Billetten kan derfor ikke bruges flere gange eller kopieres.

Vi scanner din billet ved døren, så hav den gerne klar, når du ankommer. Ved nogle forestillinger scanner vi først ved indgangen til lokalet.

Vær opmærksom på, at det i Danmark er ulovligt at tilbyde og videresælge billetter til en højere pris, end de oprindeligt kostede (inklusive serviceomkostninger). Ulovlig kopiering eller ulovligt videresalg af billetter kan medføre, at du ikke får adgang til arrangementet.

Aflysning

Hvis den forestilling, du har billetter til, bliver aflyst, refunderes billetprisen, hvis:

  • Forestillingen er en af Nordisk Teaterlaboratoriums egne forestillinger
  • Forestillingen foregår indendørs
  • Foregår forestillingen udendørs, får du refunderet billetprisen, hvis aflysningen sker inden start af første pause. Hvis aflysningen sker efter starten af den første pause, vil du ikke få refunderet din billet.

Hvis en forestilling aflyses, informerer vi dig via den e-mail, du oplyste ved købet.

Fortrydelsesret

Du har ikke fortrydelsesret ved køb af billetter, jf. pkt. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 12. Du kan derfor ikke få refunderet betalingen for billetter. Billetten kan overdrages til andre, men vær opmærksom på, at det i Danmark er ulovligt at udbyde og videresælge billetter til en højere pris, end de oprindeligt kostede (inklusive serviceomkostninger).

Ulovlig kopiering eller ulovligt videresalg af billetter betyder, at du ikke får adgang til arrangementet.

.

Handicap og specielle services

Tilgængelighed

Teatrets sale ligger i stueplan. Det er derfor muligt at komme til forestillinger med kørestol, rollator m.v. 

Ankommer du med kørestol til en forestilling, må du gerne give os besked på forhånd, så vi kan tage højde for en passende placering i salen. Hvid og sort sal har almindeligt bredde indgangsdøre, mens der er dobbeltdøre til rød sal. 

Er du dårligt gående, kan du ligeledes kontakte os, så sikrer vi en plads til dig på den nederste tribune, så du ikke så gå op ad trapperne til de andre sæder. Ti

Kontakt Julie Andersen på julie@ntl.dk eller telefon 24870261

 

 

CTA: Kontakt os

Har du spørgsmål?

Kontakt os

bubble